vrijdag, december 21, 2012

Pic de Bugarach, 21 december

Net 21 december geworden en net thuis van lesgeven in Leuven. Nat miezerig weer, niet zoals ik mij het einde van de wereld voorstel. Als het met vloedgolven moet gebeuren, zit ik hier wel bijzonder onveilig want vlak bij zee. Ik had natuurlijk beter in het Franse bergdorpje Bugarach kunnen zijn. Het bergdorpje ligt namelijk in de schaduw van de Pic de Bugarach en daar zouden aliens in verstopt zitten die omwonenden veilig meenemen naar een buitenaardse wereld als de aarde op 21 december 2012, dus nu, vergaat.  De aliens zouden dan uit de Pic de Bugarach te voorschijn komen om de mensen die in de buurt zijn te redden. De situatie wordt nu door sommigen vergeleken met de Ark van Noach.
De berg heeft zijn speciale status verkregen omdat de bovenste helft van de berg ouder is dan het onderste gedeelte. Dat moet ik eens verder uitzoeken; maar....dat zal voor een andere wereld zijn.

Geen opmerkingen: